Polityka informacyjna
I. Postanowienia Ogólne.
PayTel Spółka Akcyjna (zwana dalej „Spółką” lub „PayTel SA”), jako Krajowa Instytucja Płatnicza (zwana dalej „KIP”) i instytucja zaufania publicznego, stawia na przejrzystość swoich działań. W tym celu udostępnia wszystkim zainteresowanym informacje o Spółce i oferowanych rozwiązaniach przy jednoczesnym zapewnieniu jawności oraz staranności aktualnych informacji. PayTel SA zapewnia równy dostęp do informacji o Spółce, w zakresie określonych prawem. PayTel SA zastrzega, iż nie przekazuje informacji, które są tajemnicą przedsiębiorstwa w myśl ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, danych osobowych, transakcyjnych lub wrażliwych dla operacyjnego funkcjonowania Spółki. Dane takie są przekazywane wyłącznie osobom uprawnionym, określonym w odrębnych przepisach prawa.
Polityka Informacyjna (zwana dalej „Polityką”), jest uszczegółowiona w poniżej wskazanym zakresie:
- Zasady informowania przyszłych klientów PayTel SA;
- Zasady informowania klientów PayTel SA;
- Zasady przekazywania informacji akcjonariuszom PayTel SA;
- Zakres informacji udostępnianych na portalu www.paytel.pl.
§ 1
- Realizacja Polityki przez Spółkę polega na:
- wypełnianiu obowiązków informacyjnych wynikających z przepisów prawa , w zakresie zarządzania ryzykiem i adekwatności kapitałowej;
- umacnianiu pozytywnego wizerunku PayTel SA oraz budowania wzajemnego zaufania pomiędzy klientem a PayTel SA;
- zapewnianiu możliwie najwyższego standardu obsługi klienta w zakresie świadczonych usług;
- przekazywaniu informacji o Spółce i jej działalności wszystkim zainteresowanym (z wyłączeniem informacji stanowiących tajemnicę określoną odrębnymi przepisami prawa);
- Podejmując działania w zakresie Polityki PayTel SA stosuje również zasady ładu korporacyjnego oraz zasady etyczne z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu określone w szczególności w Zasadach ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych z dnia 22 lipca 2014 r wydanych przez Komisję Nadzoru Finansowego;
- Kluczowe informacje o Spółce i jej działalności udostępniane przez PayTel SA na zewnątrz powinny być w miarę możliwości uprzednio przekazywane pracownikom Spółki.
II. Zasady informowania potencjalnych Klientów PayTel SA
§ 2
- Potencjalni klienci chcący otrzymać informację na temat Spółki lub jej ofertę mają do dyspozycji poniższe formy kontaktu:
- strona WWW – www.paytel.pl,
- adres e-mail – teleserwis|paytel.pl| |teleserwis|paytel.pl,
- formularz kontaktowy na stronie WWW – w zakładce nasza oferta,
- infolinia – pod numerem 801-090-108, (18) 521 18 00
- bezpośrednie, indywidualne spotkanie z przedstawicielem handlowym w siedzibie klienta.
- W ramach realizacji działań informacyjnych, PayTel SA przekazuje potencjalnym klientom informacje przygotowane ze starannością, przejrzyste, rzetelne, kompletne i nie wprowadzające w błąd.
- PayTel SA dokłada starań, aby wszelkie informacje były udzielane bez zwłoki.
- Wszelkie informacje udzielane są w terminie nie dłuższym niż 30 dni. Jeżeli przepisy prawa przewidują termin informacji udziela się w określonym terminie.
- W sytuacji gdy obowiązujące przepisy prawa zabraniają przekazania potencjalnemu klientowi danej informacji, informuje się potencjalnego klienta o przyczynach niemożności jej przekazania, chyba że udzielenie takiego wyjaśnienia jest niedozwolone zgodnie z przepisami prawa.
- PayTel SA chroni dane osobowe potencjalnych klientów zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. Szczegółowe informacje o zasadach zachowania poufności przez PayTel SA można znaleźć w polityce prywatności dostępnej na stronie internetowej: www.paytel.pl.
III. Zasady informowania Klientów PayTel SA
§ 3
- Klienci chcący otrzymać informację na temat Spółki mają do dyspozycji poniższe formy kontaktu:
- strona WWW – www.paytel.pl,
- adres e-mail – teleserwis|paytel.pl| |teleserwis|paytel.pl,
- formularz kontaktowy na stronie WWW – w zakładce kontakt,
- infolinia – pod numerem 801-090-108, (18) 521 18 00
- bezpośrednie, indywidualne spotkanie z opiekunem klienta w siedzibie klienta.
- W ramach realizacji działań informacyjnych, PayTel SA przekazuje klientom informacje przygotowane ze starannością, przejrzyste, rzetelne, kompletne i nie wprowadzające w błąd.
- Kluczowe informacje o awariach, trudnościach operacyjnych i innych działaniach losowych mających wpływ na funkcjonowanie rozwiązań u klientów będą umieszczane na stronie Spółki (www.paytel.pl).
- PayTel SA dokłada starań, aby wszelkie informacje były udzielane bez zwłoki.
- Wszelkie informacje udzielane są w terminie nie dłuższym niż 30 dni. Jeżeli przepisy prawa lub wiążąca klienta i PayTel SA umowa lub regulamin przewiduje określony termin informacji udziela się w określonym terminie.
- W sytuacji gdy obowiązujące przepisy prawa zabraniają przekazania klientowi danej informacji, informuje się klienta o przyczynach niemożności jej przekazania, chyba że udzielenie takiego wyjaśnienia jest niedozwolone zgodnie z przepisami prawa.
- PayTel SA chroni dane osobowe klientów zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. Szczegółowe informacje o zasadach zachowania poufności przez PayTel SA można znaleźć w polityce prywatności dostępnej na stronie internetowej: www.paytel.pl.
IV. Zasady przekazywania informacji akcjonariuszom PayTel SA
§ 4
- PayTel SA udziela akcjonariuszowi informacji na Walnym Zgromadzeniu na następujących zasadach:
- Podczas obrad walnego zgromadzenia Zarząd Spółki jest obowiązany do udzielenia akcjonariuszowi na jego żądanie informacji dotyczących PayTel SA, jeżeli jest to uzasadnione dla oceny sprawy objętej porządkiem obrad.
- Zarząd odmawia udzielenia informacji, jeżeli mogłoby to wyrządzić szkodę Spółce, spółce z PayTel SA powiązanej albo spółce zależnej, w szczególności przez ujawnienie tajemnic technicznych, handlowych lub organizacyjnych przedsiębiorstwa.
- Członek Zarządu może odmówić udzielenia informacji, jeżeli udzielenie informacji mogłoby stanowić podstawę jego odpowiedzialności karnej, cywilnoprawnej bądź administracyjnej.
- W przypadku, o którym mowa w pkt 1, Zarząd może udzielić informacji na piśmie poza walnym zgromadzeniem, jeżeli przemawiają za tym ważne powody.
- W przypadku zgłoszenia przez akcjonariusza poza walnym zgromadzeniem wniosku o udzielenie informacji dotyczących Spółki, Zarząd może udzielić akcjonariuszowi informacji na piśmie przy uwzględnieniu ograniczeń wynikających z pkt 2.
- Spółka niezwłocznie, biorąc pod uwagę ograniczenia dotyczące określonych informacji, przekazuje akcjonariuszowi informacje, o ile są one niezbędne dla wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa.
- Zarząd jest obowiązany udzielić informacji nie później niż w terminie dwóch tygodni od dnia zgłoszenia żądania podczas walnego zgromadzenia.
- PayTel udostępnia akcjonariuszowi sprawozdania Zarządu z działalności Spółki, sprawozdania finansowe za ubiegły rok obrotowy, sprawozdania Rady Nadzorczej oraz opinie i raporty biegłego rewidenta.
- Termin udostępnienia dokumentów wskazanych w pkt 2 to najpóźniej piętnaście dni przed terminem Walnego Zgromadzenia.
- PayTel SA udostępnia akcjonariuszowi dokumenty w swojej siedzibie, aby akcjonariusz miał zapewnione warunki swobodnego i spokojnego zapoznania się z dokumentami.
- Nadzór nad udostępnianymi informacjami pełni Rada Nadzorcza Spółki.
V. Zakres informacji, które Spółka udostępnia na portalu internetowym www.paytel.pl.
§ 5
- PayTel udostępnia na portalu internetowym www.paytel.pl następujące informacje:
- skład organów Spółki;
- osoby upoważnione do zaciągania zobowiązań (podane z imienia i nazwiska);
- informacja o zasadach składania reklamacji / skargi, zgodnie z obowiązującymi w Spółce procedurami;
VI. Postanowienia końcowe.
§ 8
- Polityka wprowadzana jest uchwałą Zarządu PayTel SA i wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
- Polityka Informacyjna jest przeglądana minimum raz w roku i modyfikowana w sytuacjach:
- wykrycia niezgodności lub niejasności w zapisach polityki;
- zmiany przepisów prawa;
- zmiany strategii Spółki.
- Za dokonanie przeglądu polityki odpowiada Audytor Wewnętrzny.
- Zarząd zatwierdza weryfikację Polityki.
- Zmiany Polityki wymagają zachowania formy w jakiej Polityka została wprowadzona.