Teleserwis:
Telefon: 801 090 108,
dla telefonów komórkowych:
+48 18 521 18 00

Polska coraz bardziej bezgotówkowa. Co trzeci terminal w programie PWOB pochodzi od PayTel.

W ramach programu Polska Bezgotówkowa zainstalowano już ponad 7 tysięcy terminali płatniczych. 36 proc. z nich, czyli 2,5 tys. urządzeń, zostało dostarczonych przez polskiego operatora płatności bezgotówkowych spółkę PayTel.

Program Polska Bezgotówkowa ma na celu ułatwienie przedsiębiorcom wdrożenia płatności bezgotówkowych, dzięki czemu najmniejsze firmy mają możliwość bezpłatnego korzystania z urządzeń przez rok. Przez ten czas użytkownik może docenić zalety nowego rozwiązania, takie jak brak konieczności liczenia gotówki i wydawania reszty, zwiększony obrót dzięki dostępowi klientów do wszystkich środków na koncie oraz większe bezpieczeństwo – przedsiębiorca nie musi już przechowywać i przewozić dużych kwot po każdym dniu pracy, aby zdeponować je w banku.

O poważnym podejściu firm do programu świadczy fakt, że odsetek akceptacji wniosków o dofinansowanie przekracza 98 procent.

- Dla mikroprzedsiębiorców konieczność opłacania prowizji od transakcji oraz kosztu wynajmu urządzenia może być odstraszająca. Jednak nasze doświadczenia wskazują, że otwarcie się na płatności elektroniczne pozwala zwiększyć obroty, bo klientom jest po prostu wygodnie – mówi Wiesław Klimek, szef sprzedaży w PayTel S.A.

- W pierwszych dniach oferowania terminali płatniczych w ramach Programu Polska Bezgotówkowa spotykaliśmy się z lekkim niedowierzaniem. Właściciele firm sprawdzali w niezależnych źródłach czym jest Program i czy aby na pewno będą mieli przez rok bezpłatne urządzenie. Po weryfikacji wracali jednak do nas by wynająć urządzenie. Program cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców i można powiedzieć, iż oferta PayTel S.A. z udziałem Polski Bezgotówkowej pozwala eksplorować nowe segmenty rynku – dodaje.

Jedną z przewag rozwiązań PayTel nad konkurencyjnymi jest prosty mechanizm integracji z popularnymi w Polsce kasami fiskalnymi Elzab i Novitus. Klienci doceniają również usługi dodane do terminali, takie jak doładowania elektroniczne oraz płatności rachunków.

Obrót gotówkowy, choć jest najstarszą istniejącą metodą rozliczeń, wiąże się z wieloma wyzwaniami. Największym z nich jest wysoka cena. Koszt obsługi (przechowywania, przewozu, drukowania i wybijania oraz walki z podróbkami) monet i banknotów sięga 1 proc. PKB, co odpowiada 17 mld. złotych[1]. Wartość ta jest równa mniej więcej wydatkom Polski na utrzymanie szkolnictwa wyższego[2]. Promowanie obrotu bezgotówkowego pozwoli na ogromne oszczędności, nie tylko poprzez wyeliminowanie środka płatniczego, ale również ze względu na ułatwienie kontroli skarbowych oraz utrudnienie dokonywania oszustw finansowych. Obecnie udział gotówki w płatnościach w Polsce wynosi 39 procent, jednak regularnie spada. Jednocześnie Polska jest jednym z krajów o najnowocześniejszej infrastrukturze płatniczej.

Więcej na temat programu Polska Bezgotówkowa na www.polskabezgotowkowa.pl

 

[1]     https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia/ile-kosztuje-obsluga-gotowki-w-polsce/bs3ndcl

[2]     http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C460300%2Cbudzet-w-2018-r-ponad-92-mld-zl-na-nauke-i-ok-165-mld-na-szkolnictwo-wyzsze.html