Teleserwis:
Telefon: 801 090 108,
dla telefonów komórkowych:
+48 18 521 18 00

PayTel i SelfMaker łączą siły. Celem jest rozwój automatyzacji polskiego handlu i usług.

2021-03-11

Pandemia wymusza na przedsiębiorcach przyśpieszenie decyzji na temat unowocześnień w prowadzonych przez nich działalnościach. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom PayTel, Krajowa Instytucja Płatnicza oraz SelfMaker – polska firma zajmująca się działalnością badawczo-rozwojową i produkcyjną, podjęły decyzje o rozpoczęciu współpracy. Jej celem jest wsparcie firm w Polsce w procesie zwiększania bezpieczeństwa i automatyzacji oraz adaptacji do nowych warunków.

Trwająca już rok pandemia wprowadziła szereg zmian w codziennym funkcjonowaniu tysięcy polskich przedsiębiorstw. Konieczność zachowania dystansu, lęk przed kontaktem z gotówką, przeniesienie części transakcji do formuły on-line (również w modelu „zamawiam w aplikacji, odbieram na miejscu”) to wyzwania, przed którymi stanęło wielu przedsiębiorców. Kolejnym, równie ważnym testem, przed jakim staje polski biznes jest kwestia utrzymania się w tak skomplikowanych i trudnych warunkach oraz poszukiwanie nowych dróg rozwoju.

Kierunkiem, który wydaje się naturalny jest wprowadzanie procesów automatyzacji i urządzeń wspomagających je. Od kas hybrydowych, urządzeń SelfLocker, służących do bezkontaktowego odbioru zamówień, po nowoczesne, wielofunkcyjne info-kioski. To wszystko zdobywa coraz większą popularność i zainteresowanie wśród sklepów i punktów usługowych. Dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo redukując liczbę kontaktów, jak i zmniejsza ryzyko niespodziewanej kwarantanny pracowników. Logicznym elementem tworzonych przez nas rozwiązań są płatności bezgotówkowe, w różnej formie. Współpraca z PayTel to nie tylko możliwość zaoferowania kompletnego rozwiązania, ale również wdrażanie nowych i innowacyjnych pomysłów - mówi Marek Wieteska, prezes SelfMaker.

Według raportu „Polska Bezgotówkowa” posiadanie terminala staje się obowiązującym standardem dla handlu i usług. Nie jest on już postrzegany jako urządzenie stanowiące wyzwanie technologiczne. Co więcej, mikroprzedsiębiorcy sami używają kart płatniczych, a część z nich korzysta prywatnie także z płatności przy użyciu smartfona.

Zauważamy, że Polacy coraz bardziej lubią płacić bezgotówkowo i rozumieją korzyści, które oferują tego typu płatności zarówno klientom, jak i firmie akceptującej taką płatność. Rozwiązania automatyzacyjne SelfMaker rozszerzają zakres sytuacji, w których do tego typu transakcji dochodzi. Dodatkowo, innowacyjne rozwiązania proponowane przez tę firmę są wyzwaniem dla nas, a więc – motorem rozwoju, co nas zawsze inspiruje - powiedział Adam Tencza, Członek Zarządu PayTel SA.

Z oferty wynikającej ze współpracy firm będą mogły skorzystać także małe i średnie przedsiębiorstwa. Jak zapowiadają przedstawiciele PayTel i Selfmaker - nie będzie ona kierowana jedynie do dużych sieci handlowych. Główną korzyścią dla odbiorców końcowych ma być możliwość korzystania z kas samoobsługowych, które w ostatnich miesiącach coraz częściej pojawiają się w sklepach, usprawniając i przyspieszając proces sprzedaży. Przystąpienie PayTel do tej współpracy jest kolejnym elementem rozwoju firmy, która notuje największy przyrost liczby klientów.