Teleserwis:
Telefon: 801 090 108,
dla telefonów komórkowych:
+48 18 521 18 00

Terminale w ramach Programu Polska Bezgotówkowa

Wypełnij formularz i sprawdź ofertę!

(również dla klientów sektorowych)

* - pola wymagane


Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego „Polska Bezgotówkowa" to wspólna inicjatywa uczestników rynku usług płatniczych w Polsce: wydawców kart, agentów rozliczeniowych oraz organizacji Visa i Mastercard przy udziale Związku Banków Polskich i wsparciu Ministerstwa Rozwoju.

Program skierowany jest do małych i średnich przedsiębiorców, którzy chcą rozpocząć przyjmowanie płatności za swoje towary i usługi za pomocą kart płatniczych.

Programem zarządza Fundacja Polska Bezgotówkowa, której fundatorem jest Związek Banków Polskich.

Warunkiem przystąpienia przedsiębiorcy do programu jest:

  • Podpisanie z PayTel umowy na akceptacje kart płatniczych.
  • Przez co najmniej 12 miesięcy przed podpisaniem umowy z PayTel przedsiębiorca nie oferował usług płatności instrumentami płatniczymi opartymi o kartę, w tym w środowisku fizycznym oraz w ramach płatności on-line;
  • Przedsiębiorca nie prowadzi działalności w ramach sieci handlowych, usługowych lub podobnych obejmujących więcej niż 5 placówek handlowych, usługowych lub podobnych pod tym samym znakiem towarowym.
  • Przedsiębiorca nie prowadzi działalności w ramach franczyzy obejmującej więcej niż 5 placówek handlowych, usługowych lub podobnych pod tym samym znakiem towarowym;
  • Przedsiębiorca nie prowadzi działalności jako operator automatów vendingowych i innych terminali samoobsługowych (biletomaty, parkomaty, bankomaty, itp.) w zakresie w jakim przystępuję do Programu;


Przedsiębiorca otrzymuje dofinansowanie na poczet:

  • Dzierżawy terminala przez 12 miesięcy od daty podpisania umowy z PayTel
  • Opłat z tytułu prowizji od transakcji (OA) do wartości 100.000 PLN na jeden terminal
  • Brak minimalnego progu obrotu


Każdy przedsiębiorca w ramach programu może zamówić nawet 3 terminale.

Po 12 miesiącach dofinansowania obowiązują warunki cenowe określone w umowie z PayTel nie krótszej niż 12 miesięcy zgodnej z aktualnym cennikiem PayTel.


Oferta dla klientów sektorowych

Oferta ma na celu upowszechnienie płatności bezgotówkowych dla obywateli, obejmujące zrównanie ich dostępności z płatnościami gotówkowymi poprzez wsparcie rozwoju sieci akceptacji płatności bezgotówkowych w Polsce. Do akceptantów sektorowych należą: urzędy organów iinne instytucje administracji rządowej, urzędy organów samorządu terytorialnego każdego stopnia (urzędy wojewódzkie, marszałkowskie, gminne i miejskie oraz starostwa powiatowe), urzędy skarbowe, Policja (policja drogowa), sądy, jednostki organizacyjne publicznej służby zdrowia.

Oferta jest adresowana do wszystkich podmiotów, które dotychczas nie akceptowały kart płatniczych (co najmniej w ciągu ostatnich 12 miesięcy przed przystąpieniem do Programu). Warunek ten nie dotyczy akceptantów, którzy przyjmowali płatności w internecie oraz uczestników Programu POS-GOV prowadzonego przez KIR, posiadających w dniu 1 września 2018 r. umowę z jednym z agentów rozliczeniowych obsługujących Program POS-GOV.

Akceptant nie ponosi żadnych kosztów wynikających z akceptacji kart płatniczych w okresie trwania umowy, która zawierana jest na okres do dnia 31.08.2021 r.

Wszelkie koszty w tym czasie finansowane są przez Fundację „Polska Bezgotówkowa". W przypadku Akceptanta sektorowego nie obowiązują limity liczby urządzeń jaką Akceptant może zamówić w ramach Programu ani limity kwot obrotu płatniczego na terminalach.

Szczegóły programu dla klientów sektorowych znajdują się tu: (link do pdf-a którego wysłałem w poprzednim mailu).

Program wsparcia obrotu bezgotówkowego