PayTel podsumowuje rozwój w rok po ogłoszeniu nowej strategii
We wrześniu mija rok, odkąd zarząd PayTel, z Bartoszem Beresteckim na czele zaprezentował nowe logo spółki i przedstawił plany rozwojowe firmy. Głównym założeniem nowej strategii była rozbudowa oferty, opartej dotychczas na sieci tradycyjnych terminali płatniczych, w kierunku usług cyfrowych.
Spółka zapowiadała rozwój oferty: SmartPOS, launch rozwiązania z kategorii SoftPOS oraz wejście w obsługę płatności elektronicznych i online, w tym tych dokonywanych z pomocą bramki e-commerce i płatności QR. Niemal rok po ogłoszeniu strategii Bartosz Berestecki, prezes PayTel, podsumował rozwój tych 3 kluczowych produktów w rozmowie z serwisem Polityka Insight Finance.
4 tys. sprzedanych SmartPOS-ów
Oferowany przez PayTel SmartPOS NexGo N3 to oparty o system operacyjny Android mobilny terminal płatniczy, który umożliwia nie tylko przyjmowanie płatności bezgotówkowych, ale i obsługę wielu innych dodatkowych czynności.
SmartPOS odpowiada na inne potrzeby merchantów niż tradycyjne terminale. Nie tylko można go łatwo zintegrować z systemem sprzedażowym czy kasą fiskalną, ale pozwala też np. udzielać klientom płatności odroczonych, finansujących zakup, a tym samym zwiększać sprzedaż
tłumaczył Berestecki w rozmowie z PI Finance.
PayTel LightPOS przełomem na rynku płatności
Rok 2022 w branży usług płatniczych jest niewątpliwie rokiem terminali aplikacyjnych. W marcu PayTel jako jeden z pierwszych graczy na rynku wprowadził swoje rozwiązanie w tej kategorii. Oferowany przez spółkę LightPOS to aplikacja mobilna, która przekształca dowolne urządzenia z systemem Android w terminal płatniczy i umożliwia przyjmowanie płatności zbliżeniowych. To idealne rozwiązanie dla firm, którym zależy na rozwiązaniach mobilnych, niewymagających dodatkowego hardware’u. Z terminala aplikacyjnego PayTel korzystają już między innymi Spedimex czy Allegro. Zdaniem Bartosza Beresteckiego rozwiązania typu softPOS mogą już wkrótce stać się przełomem na rynku płatności.
LightPOS to idealne rozwiązanie dla freelancerów, firm kurierskich i każdego przedsiębiorcy przyjmującego płatności. To też najprostszy sposób, aby zrealizować ustawowy wymóg przyjmowania płatności w formie bezgotówkowej
podkreśla Berestecki.
Telefon ma przy sobie każdy, a teraz wystarczy tylko pobrać oraz aktywować aplikację – i tym sposobem rozpocząć przyjmowanie płatności. Co warto podkreślić, aplikacja od PayTel działa już na urządzeniach z Androidem w wersji 6.0, co bardzo rozszerza grupę użytkowników (konkurencja obsługuje podobne rozwiązania od wersji 8.0).
Bramka do świata e-commerce
Z sieci ok. 80 tys. tradycyjnych terminali PayTel korzysta obecnie niemal 70 tys. małych i średnich firm, głównie niewielkich punktów handlowych i usługowych. PayTel promuje wśród nich i pozostałych przedsiębiorców szukających nowych źródeł przychodów bramkę e-commerce. Stworzone przez SIBS Group (właściciela PayTel) rozwiązanie ma w przyszłości być najbardziej omnichannelową bramką płatniczą on-line. Dla sprzedawców obecność w internecie i uruchomienie sprzedaży za pomocą takiej bramki daje możliwość zwiększania skali biznesu.
Chcemy wspólnie z Partnerami i klientami, zmienić nawyki zakupowe Polaków, stawiając na prawdziwy omnichannel, gdzie zakupów dokonujemy w sklepie stacjonarnym, płatności są online a dostawa na życzenie, tak by płatności stały się całkowicie „niewidzialne” – tj. odbywały się niejako automatycznie po wybraniu opcji KUP
podkreśla Berestecki.
Dziś rozwiązanie e-commerce od PayTel umożliwia płatności kartą, BLIK-iem, czy przelewami pay-by-link. Trwają rozmowy o rozszerzeniu oferty o płatności odroczone. Spółka chce się wyróżniać rozwiązaniami, których na ten moment brakuje u pozostałych operatorów. Wśród nich są m.in. płatności subskrypcyjne, one-click czy no-click. PayTel wdrożył również możliwość płatności kodami QR, łączących zakupy w sklepach stacjonarnych czy online z płatnościami w bramce internetowej.
Warto podkreślić, że bramka obsługuje płatności nie tylko w Polsce. PayTel mocno wspiera klientów w doborze rozwiązań e-commerce, oferując integracje, które mają zmniejszyć liczbę porzucanych koszyków.
Nowe możliwości dla banków
Operator rozwija też ofertę rozwiązań e-commerce w modelu white label dla tradycyjnych banków.
Banki mają dziś możliwość udostępniania klientom korzystającym z bankowości elektronicznej różnego rodzaju usług dodanych. Dzięki temu poszerzają swoją ofertę dla firm, oferujących towary i usługi online, a jednocześnie chronią bazę klientów, którzy mogliby skorzystać z usług konkurentów mających ofertę dla e-commerce
tłumaczy Berestecki.