Teleserwis:
Telefon: 801 090 108,
dla telefonów komórkowych:
+48 18 521 18 00

PayTel SA rozpoczął współpracę z Polskim Standardem Płatności Sp. z o.o. w zakresie oferowania płatności bezgotówkowych BLIK.

2016-03-09

BLIK to prosty, szybki i bezpieczny sposób dokonywania płatności bezgotówkowych. Rozwiązanie to umożliwia dokonanie płatności bez użycia karty płatniczej i może w realny sposób rozszerzyć wachlarz klientów (np. o tych którzy zapomnieli portfela, ale mają przy sobie telefon).

PayTel SA jako pierwszy agent rozliczeniowy umożliwi użytkownikom BLIKA dokonywanie płatności zbliżeniowych z wykorzystaniem technologii NFC bez konieczności wpisywania kodu BLIK do urządzenia akceptującego. Pierwszym bankiem, który udostępni usługę, będzie Bank Millennium. Równolegle pozostałe banki oferujące BLIKA pracują nad udostępnieniem tej funkcji.

- Nawiązanie współpracy z PayTel SA to kolejny krok zwiększający zasięg działania naszego systemu. Klienci punktów, w których zainstalowane są terminale PayTel będą mieli dostęp do nowatorskiej formy płatności za pomocą smartfona NFC, co spowoduje, że transakcja będzie jeszcze wygodniejsza dla klienta. Cieszymy się, że PayTel SA jest pierwszym agentem wdrażającym BLIKA w technologii NFC i jest to też kolejny partner, który obdarza nas zaufaniem i pomaga w popularyzacji naszego systemu - mówi Grzegorz Długosz, Prezes Polskiego Standardu Płatności.

- Dzięki uruchomieniu płatności mobilnych BLIK poszerzymy naszą ofertę obsługi płatności bezgotówkowych na terminalach, a wkrótce także na innych urządzeniach akceptujących. Spółka stale wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania, czego przykładem są płatności zbliżeniowe BLIK-iem, które uruchomimy jako pierwsi na rynku - mówi Anna Maj, Prezes PayTel SA.

Z BLIKA może korzystać obecnie ponad 1,4 miliona użytkowników, a od uruchomienia systemu w lutym ubiegłego roku dokonano nim ponad 2 miliony transakcji. Można nim płacić w 130 tysiącach terminali płatniczych, ponad 27 tysiącach sklepów internetowych w Polsce, a także dokonywać płatności przez infolinię, w biletomatach, wypłacać pieniądze z około 14,5 tysiąca bankomatów i przelewać pieniądze bezpośrednio na numer telefonu.

Aby skorzystać z BLIKA wystarczy odnaleźć go w aplikacji mobilnej dowolnego z banków - założycieli systemu, czyli: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku (również Orange Finanse), PKO Banku Polskiego oraz Inteligo. Następnie należy wybrać BLIK jako formę płatności, wpisać jednorazowy, sześciocyfrowy kod na terminalu lub komputerze i zaakceptować transakcję na swoim telefonie.

Więcej informacji na temat systemu płatności mobilnych BLIK można znaleźć na stronie www.blikmobile.pl oraz na stronie Polskiego Standardu Płatności - www.polskistandardplatnosci.pl.